top of page

Dag 6

Jag börjar närma mig halvvägs med kuren. Morgonen var lite grå och molnig likaså motivationen att gå ut och gå. Men tur att min syster är med i detta och hon fick ut mig. Det intressanta är att det alltid är lika skönt när man väl motionerat. Jag älskar styrkan och den uppiggande känslan, Men framförallt stoltheten över att lägga tiden på mig själv och på något nyttigt. Jag inser även hur mycket piggare man blir mentalt efter att man motionerat. Det bästa är att det inte behöver vara flera timmars träning eller att man är på något gym för att komma igång med träning och börja må bättre. Det räcker att man börjar med minst 30 min för att både kropp och själ ska må bra. Men innan du börjar med allt detta är det bra att du sätter upp mål för din träning och mående:


Vad vill jag åstadkomma?

Vad är träningsnivån?

Hur många gånger i veckan ska träning ske?


Personligen så har jag ett långsiktigt mål som sträcker sig till sommaren 2022. Men för att nå det målet så har jag nu lagt upp små förändringar i vardagen som ska hjälpa mig nå det stora målet. Jag har nu börjat med kosten och minst 30min -1 h motion. Inga krav på att det ska ske på gymmet, det räcker bara att jag får in rutinen att skaffa utrymme till träning till att börja med. Jag har även lagt en lägsta nivå för steg jag ska gå, vilket funkar jättebra för mig som är tävlingsinriktad. Jag älskar att tävlat med mig själv. Det har slutat med att jag gått fler steg är det uppsatta målet, och belöningen blev en underbar vinnarkänsla. Idag har jag gått hela 17 179 steg, målet ligger på 10 000 steg/dag. Självklart kan jag ändra målet och höja antalet steg per dag men jag låter det vara 10 000 steg bara så jag slipper bli besviken om jag inte har tiden att gå mer än det någon dag. Men du kan föreställa dig hur nöjd jag är med min prestation hittills :)


Ta hand om dig och varandra !

Ari





8 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page