top of page

Andningsteknik 1


Här kommer nybörjarguide till andningsarbete med helande krafter och enkla steg-för-steg för 12 nyckeltekniker. Här kommer första tekniken. Oroa dig inte. din kropp vet precis vad den ska göra - den har bara glömt hur.


Andning via magen

Kallas även diafragma eller bukandning, detta är andningsarbetets grund för alla följande metoder. Om inget annat anges, bör du alltid försöka andas in i denna magteknik.


Intensitet 1/5


Bra för: Återställa dig själv mentalt, var som helst, när som helst.


Hur göra:

  1. Placera ena handen på din bröstkorg och den andra på buken/magen.

  2. Långsamt andas in via näsan genom att räkna till 4. Istället för att andas med bröstet, se till att dra in andningen ända till magen (Tips: Att vila en hand på magen och trycka något lätt kan hjälpa dig att känna rörelsen - handen ska vara precis under bröstkorgen.

  3. Andas ut genom näsan eller munnen samtidigt som du försiktigt drar ihop magen och låter luften strömma ut.

  4. Upprepa några gånger. Ju fler gånger du upprepar desto lättare blir det för hjärnan att komma ihåg så att det blir ett naturligt sätt att andas.

Lycka till!

/Ari



6 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page